Můj nový, starý bramborák.

1972 - ....

Moderátor: jirka404

Odpovědět
AbeX
Příspěvky: 6
Registrován: sob 04. úno 2012 10:07:43

Můj nový, starý bramborák.

Příspěvek od AbeX »

Zdravím vás. Koupil jsem si před několika dny E34 525i a již od včera se projevil jeden problem.
Uniká někudy (asi) olej, nemohu zjistit odkud, ale vypada to, že z přední části motoru, protože pod autem jsou ráno mazlavé kroužky, teče to jakoby po celé šířce hned vpředu(hned pod chladičem). Nevíte odkud to mohlo být?

V autě byl (nějakej) 10W-40 olej, chci tam dát rychloběžný 10W-40 Liqui-Moly, zkušenost? Popř. nebyl by lepší 5W?

Díky vám za reakce. :)

Uživatelský avatar
jirka404
Moderátor
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 12. led 2012 21:01:59

Můj nový, starý bramborák.

Příspěvek od jirka404 »

Chtělo by to upřesnit. Pokud to teče shora většinou to bývá těsnění pod víkem ventilů.

AbeX
Příspěvky: 6
Registrován: sob 04. úno 2012 10:07:43

Můj nový, starý bramborák.

Příspěvek od AbeX »

Tak udajně to je olej do serva. :) Máte někdo zkušenost s tím Liqui Moly(10W-40)? Splňuje normy pro použití v E34 525i vanos?

Uživatelský avatar
jirka404
Moderátor
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 12. led 2012 21:01:59

Můj nový, starý bramborák.

Příspěvek od jirka404 »

V podstatě do serva můžeš nalít každý servo olej.

AbeX
Příspěvky: 6
Registrován: sob 04. úno 2012 10:07:43

Můj nový, starý bramborák.

Příspěvek od AbeX »

Problem vyřešen. :) Díky. :)

Měl bych ještě otázečku, nevím jak na tom ten motor je čistotou uvnitř, chtěl bych ho vyčistit, zvažuju, že bych tam na cca 1000Km nalil Mogul 10W-40, jen na propláchnutí a ke konci bych tam nalil nějake aditivum pro čištění. Nasledně bych ho vypustil a dal tam Liqui moly, jde mi jen o to, jestli ten motor snese na 1000km ten Mogul, mate někdo zkušenost? :)

Uživatelský avatar
jirka404
Moderátor
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 12. led 2012 21:01:59

Můj nový, starý bramborák.

Příspěvek od jirka404 »

Tak to bych u staršího motoru neriskoval :) . Jednak nelze míchat různe oleje syn. , polosyn. atd. a už bych tam vůbec nelil nějaké aditiva. Může se tam uvolnit nějaká "hrouda" karbonu, ucpe kanálek a je malér. Nejlépe je nalít tam novou náplň oleje na kterou je motor zvyklý a najet třeba 5tis. km a potom znovu vyměnit. Je to sice trochu dražší, ale každopádně levnější, než výměna zadřeného motoru ;) .
No a raději bych jezdil v BMW na Castrol ten si ten karbon postupně rozpouští sám. Já doporučuji do těchto motorů Castrol Magnatec 10W/40.

Odpovědět