Vyvážení alu kola se provádí pravidelně při přezouvání pneumatik, nebo při zjištění
nevývažku. Když si berete svého hliníkového parťáka nazpět ze servisu, na první pohled
na něm nepoznáte rozdíl. Co se s ním tedy stalo? Co je tak nenápadné, ale přitom činí tak
významný rozdíl v chování kola a v jízdních vlastnostech?
Alfou i omegou přesného vyvážení kola je jeho pečlivé upnutí na vyvažovací zařízení. To
se netýká jen chyby způsobené laxním pracovníkem, ale i možných chyb konstrukčních.
Všechny upínací přípravky musí být synonymem kvality. Po upnutí pověřený pracovník
spustí vyvažovací cyklus, kolo se začne točit a přístroj sám spočítá hodnotu nevývažku,
váhu potřebného závaží i jeho umístění. Vše se zobrazí na počítači a na technikovi je jen
nalepit závaží o správné hmotnosti na to správné místo. Tyto drobné plíšky jsou vyrobeny
zpravidla z ocele a lepí se z vnitřní strany na litá kola tak, aby neznehodnocovaly vzhled alu
disku. Pokud o jejich existenci nevíte, stěží si jich všimnete. Před dalším vyvažováním při
další výměně pneumatik je ovšem třeba je sundat, aby neovlivňovaly nové výsledky.
Jenže po nasazení třeba i dokonale vyváženého kola na auto se v některých případech
může zčistajasna začít zase chovat jako nevyvážené! Jak je to možné? Především kvůli
znečištění nebo poškození upínacího zařízení nebo nevývažků na hlavě kola či na
brzdách. Aby se odstranil negativní vliv těchto částí, přistupuje se někdy k dovyvážení kola
přímo na vozidle. A pak už konečně můžete frčet!
Technika vyvažování alu kol
Technika vyvažování alu kol
- Přílohy
-
- 10060775-1_600x600.jpg (33.35 KiB) Zobrazeno 10320 x