e36 vs e39

1975 - ....

Moderátor: jirka404

Odpovědět
cakan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 25. srp 2011 10:19:11

e36 vs e39

Příspěvek od cakan »

Dobrý.......vím, že tahle otázka bude asi hloupá, ale i přesto se na ní musím zeptat, protože už mě dlouho zajímá její odpověd. Již dlouho uvažuji nad koupí bmw, ale nedokážu se poslední dobou pořádně rozhodnout. Ze začátku jsem si říkal, že mi e36 úplně bohatě postačí, kamarád mi ale ukázal pár krásnych a hlavne úplně jinak vybavených e39. S motorem se ješte pořát nedokážu rozhodnout ale tohle mě ani tak netíží, jako jízdní vlastnosti. Ano, vím že e39 bude oporti e36 o nejakých cca 300kg težší, což se nepodepíše dobře na jízdních vlastnostech.... e36 je zase na druhou stranu stranu starší model, který se nemůže pyšnit takovými technologiemi podvozku jako e39, že auta budou mít jinačí jízdní vlastnosti vím. Otázka tedy zní, jak velký rozdíl mezi těmahle dvěma auty je.

Předem děkuji za odpověd
Pavel

Jedla
Příspěvky: 35
Registrován: pon 08. srp 2011 12:45:52

e36 vs e39

Příspěvek od Jedla »

Rozdil je ohromny.

Zacina to tim, ze to jsou dve odlisne tridy. 3ka je spise sportovne ladene auto, zatimco 5ka je takova rodinne vozitko pro ty, co jim Skodovka apod (do toho nepocitam M verze a ruzne sport packety apod). nestaci. Na 3ku jsou nahradni dily levnejsi nez na 5ku, E39 muze jezdit i sviznejic nez E36ka, zalezi na motorizaci. Diesel nebo benzin je celkem suma burt, oba motory jsou dobre a zni kultivovane. Pro E39 bych videl vhodnou motorizaci neco kolem 523 (silnejsi motor nema problem tu extra vahu utahnout a stale bude mit spotrebu kolem 7-8l/100) zatimco pro E36 postaci i 2.0, jelikoz je lehci. Pro vetsi zabavu bych ale volil 6ti valec, bude mit cca stejny svih jako 2.0 4valec, ale s nizsi spotrebou. Pokud clovek jezdi slusne a nema tezkou nohu, tak zlvadne i mene, ale pokud si clovek chce dupnout na podlahu, tak se sice rucicka spotreby opre o doraz ( :) ) ale nijak zavratne se to na spotrebe nepodepise.

Jenze podivat je hezke, ale to je takovy rozdil, ze je lepsi si oba vyhlidnout a vyzkouset. Nedovedu to prilis neutralne popsat vic, nez co jsem napsal.

cakan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 25. srp 2011 10:19:11

e36 vs e39

Příspěvek od cakan »

I tohle mi bohaťe stačí.... zrovna jsem silně uvažoval o e36 320i ( myslel jsem, že 2.0 je vždycky u e36 6-ti válec). První jsem chtěl 328i, ale auto má podle mě velký výkon a to by asi nevedlo k bezpečné jízdě obvzlášť na mokru a sněhu. Pro začátek bych to viděl taky na ten dvoulitr a uvidím co bude dál :) . Škoda Octavia je v rodině a mesíčně s ní najezdím cca 500-700km a myslím, že pohodlí je dostačující. Takže u mě nejspíše opravdu zvítězí e36.

Děkuji za odpověď Pavel

Jedla
Příspěvky: 35
Registrován: pon 08. srp 2011 12:45:52

e36 vs e39

Příspěvek od Jedla »

Neni zac :) BMW ma zadni nahon, coz hodne lidi povazuje za problem, obzvlast pokud jsou zvykli na Skodarny X let apod jina auta s prednim nahonem. A pravda je, ze DSC, ASC jsou u BMW za priplatek, ale kazdopadne auto BEZ nebrat.

Mam automat vc. DSC a v zime jsem nekolikrat naschval trhnul autem na snehu a ledu a porad si to dela co chce a srovna se samo. Abych auto opravdu dostal do problemu, tak bych musel jet vyrazne rychleji abych prolomil fyzikalni limity, ale dokud se pohybuju v ramci fyziky, tak je auto vzdy chytrejsi nez ja :)

ASC+T Automatic Stability Control and Traction
Tento systém optimalizuje jízdní stabilitu, zejména při akceleraci a projíždění zatáček. ASC+T rozpozná nebezpečně se protáčející kola a snížením hnací síly, případně individuálním přibrzděním zadních kol zlepší stabilitu jízdy.

DSC Dynamic Stability Control
Systém DSC udržuje jízdní stabilitu v kritických situacích. Systém optimalizuje dynamickou stabilitu při akceleraci a rozjezdu a optimalizuje tažnou sílu. Navíc dokáže rozpoznat nestabilní chování za jízdy, jako je nedotáčivost nebo přetáčivost a pomáhá vůz stabilizovat regulací výkonu motoru a přibrzďováním jednotlivých kol. DSC obsahuje i funkce ADB, CBC a DBC.

ADB (=Automatic Differential Braking) (Automaticky brzděný diferenciál)
přibrzďováním hnacích kol funguje jako konvenční uzávěrka diferenciálu a zvyšuje hnací sílu za zvláštních podmínek, např. na sněhu. (=elektronická uzávěrka diferenciálu s částečnou svorností - nikdy se jí ale nepovede "uzavřít" na pevno)
DBC (=Dynamic Brake Control - brzdový asistent pro "panic stop")
Při rychlém sešlápnutí pedálu brzdy systém automaticky zvýší brzdnou sílu na maximum a tím pomáhá zkrátit brzdnou dráhu na nejkratší možnou délku. Přitom jsou využívány i výhody ABS.
CBC (= Cornering Brake Control)
Řízení rozložení brzdné síly na jednotlivá kola při změnách směru jízdy, tak aby se vůz nedostával ani do přetáčivého, ani do nedotáčivého smyku. Informace pro vyhodnocení aktuální situace systém získává navíc ze senzorů podélného a příčného zrychlení a senzoru úhlu natočení volantu (=info, kam chci jet a kam skutečně jedu). Funkce CBC je podmíněna vlastním brzděním. Bez stlačení brzdového pedálu stejnou funkci provádí právě systém DSC.


ASC jen uzavira differencial a drobne upravuje jizdu, DSC je plnohodnotny asistent. Jeste jednou na konec - neni to povinnou soucasti kazdeho BMW.

cakan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 25. srp 2011 10:19:11

e36 vs e39

Příspěvek od cakan »

Vůbec netuším zda stará e36 k tomu jeste s motorem 2.0 bude mít aspon něco z toho co tu bylo vypsáno :) v té zimě bez elektriky to bude zajímavé :shock: ale snad při jemném zacházení s plynem a opravdu opravdu plynulou jízdou to nebude problém...... vím, že e36 měli ABS ale vůbec netuším zda nabízely i takovéto elektronické pomocníky ( na značku BMW jsem úplný lajk, proto se snažím zjistit co nejvíce nových informací před koupí )

Jedla
Příspěvky: 35
Registrován: pon 08. srp 2011 12:45:52

e36 vs e39

Příspěvek od Jedla »

Pokud se nepletu, tak malo ktera e36ka bude mit ASC (DSC asi vubec, to prislo az s novym modelem, pokud si ted dobre vzpominam, takze jsem v predchozim prispevku zrejme jen mystifikoval). 5ka by v tomto ohledu mela byt lepe vybavena. Nebo novejsi e46, tam je ASC i DSC zarucene variabilni polozkou vybavy.

Ale zase na druhou stranu, s kazdym autem lze prezit zimu, kdyz to clovek zbytecne nepokousi :)

cakan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 25. srp 2011 10:19:11

e36 vs e39

Příspěvek od cakan »

Jo 5-ka už neco z té elektriky má......trojka asi doopravdy né. Ale popravdě......když koupím e36 tak to bude více méně na zábavu......a ta elektrika by tenhle pocit hodně rušila....ale přiznávám, že hodně pomohla.....uvidíme :) teď už jen sehnat vhodné auto......Vy máte e36 320i ? Jak se s ní jezdí a žije ?

Jedla
Příspěvky: 35
Registrován: pon 08. srp 2011 12:45:52

e36 vs e39

Příspěvek od Jedla »

Nene, ja mam e46 coupe, automat. Ale znam 36ku manual z drivejska, e39ku jsme tu taky meli, takze tak nejak prehled mam. Ale elektrika neni problem, vse se da vypnout. DSC/ASC stistknutim tlacitka vypnete vetsinu asistentu, neco ovsem zustane zapnute ale stisknutim a podrzenim tlacitka se vypne uplne vsechno, jako kdyby tam nikdy nic nebylo.

bmwrider
Příspěvky: 19
Registrován: sob 27. srp 2011 19:05:52

e36 vs e39

Příspěvek od bmwrider »

Zdarec.. Tak co si pořídil? :twisted: No já mám e36ku no.. coupé 2litr s VANOSem.. je to skvělá věc.. neni to sice ještě double vanos, ale je to dobrá věc co se týče spotřeby a výkonu v určitých otáčkách.. Jinak ano, ne všechny 36ky byly vybaveny systémem ABS, ale myslím, že co tak znám tak je má většina.. to myslím bylo jen v těch začátcích.. Ale pozor.. protiprokluz mají i 36ky! jen jich není tolik a je to příplatek.. většinou v m packetových sériích a v plné palbě s polečně s výhřevem a elektronizací sedaček.. A když si seženeš coupé z 99. roku, v m packetu.. to je slast:) :twisted: to má uplně všechno, co 36ka může nabídnout.. Tu budu pořizovat po tomhle dvoulitru co mám.. až se s ním budu chtít rozloučit.. Zatím jej dávám do kupy, ale bude to kára.. už se zase těším na zimu.. S troječkou, to si užiješ určitě víc srandy než s 5kou..5ka je dobrá fakt na to povezeníčko no.. A co se tady psalo o tom 4válcu ve 2litru.. myslím, že myslel jako od jiných značek, porovnání.. BMW má motory od 2litru 6ti vály(a víc).. jen vrtáni je jiny.. to samé i 4válce 1,6 a 1,8(novější motor někdy udáván jako 1,9 kvůli většímu obsahu o nějakou tu desetinu..) je to vlastně 1,8kový motor s obsahem 1,6.. Myslím že tam je to tak dáno.. Tam to asi určitě nebude omezeno elektrikou:D a ano, dvoulitr stačí, jen to není ono, to už se vyplatí koupit 1,8is, které je teď bych kecal, tuším nějak o cca70,80kg lehčí a je svižnější a taky má skvělou spotřebu a je to spolehlivej motor.. Ale já bych chtěl pořídit 2,3.. obsah 2,3 a 2,8 jsou z tech 6ti válů asi nejkultivovanější motory:) hodně zdaru v případném BMW:) hlavně v zimě nebourat:) někdy to fakt jde samo i na rovině.. dokonce i se 7kou, která je tak vybavená, stejně jsem plaval jen tak, z ničeho nic na úplné rovině-moc do úplného smyku nechybělo..

Odpovědět