E46 Compact modrý dým po zahřátí
Moderátor: jirka404
E46 Compact modrý dým po zahřátí
No tak podle mě je ta diagnoza jednoznačná . Žere to olej a kouří z výfuku - podle všech mechanických pravidel jsou "vyhoněné" válce, písty, kroužky a jako bonbonek mužou být i ty těsnění vodítek. Prostě se s tím smiř a pokud motor "chodí" pěkně dolévej olej a kouř neřeš . Jestli nechceš dělat generálku motoru tak jezdi. Tento problém mají téměř všechna auta s větším nájezdem. Prostě je to opotřebení.
E46 Compact modrý dým po zahřátí
Tak volal mechanik ze je separator v hajzlu a i totalne zasekana hadice. Tzn novy separator a hadice jsou objednany a pry je to ono. Tak uvidime. Nechci se s tim smirit
E46 Compact modrý dým po zahřátí
Každej mechanik ti řekne jedno... Neposlouchej a jezdi. Takže nekoukej,neposlouchej a jezdi. Hehe když si vzpomenu na svou ex.750i E32 Tý když jsem dupnul na plyn tak to za mnou bylo jak modrý mlhy na blatech... pomalu auta potřebovala mlhovky. Brala mi 4L oleje na 1000km... Tam už byl motor řádně zralej na GO. A co jsem dělal? Kupoval olej do sekaček,lil ho tam a jezdil.
E21,jediná trojka s duší :)
E46 Compact modrý dým po zahřátí
do sekačky
Tak po výměně separátoru stále stejné :-/
Včera jsem zkoušel otevřít víčko na olej a vytáhnout měrku oleje a nikde nic neprská, a hezky se to podtlakem zakolíbá...to dřív nedělalo.
Další nápady?
Tak po výměně separátoru stále stejné :-/
Včera jsem zkoušel otevřít víčko na olej a vytáhnout měrku oleje a nikde nic neprská, a hezky se to podtlakem zakolíbá...to dřív nedělalo.
Další nápady?
E46 Compact modrý dým po zahřátí
No faaakt, nejlevnější co měli... Ten V12 byl hrozně velikej a bylo v něm oleje hrozně moc. A při tom jak ho žral jsem odmítal mu dávat syntetiku za těžký prachy... Tak papal minerálek. Jinak pokud ti to žere olej... dej na Jirku,zná ty auta hodně dobře. Kdyby ti to olej nežralo a smrdělo jako spáleninou a byl modrej kouř tak je to přidřený,to ale asi tvůj případ nebude. Každopádně... Kup si olej do sekačky...
Tohle je poznatek... olej zahřátím mění viskozitu a řídne,to znamená že pokud v tom máš řekněme 5W30 který je řídký i studený tak pak z něj je vodička a stačí i porýpaný válec a už to přimazává kde nemá. Zkus hustší olej... 10W40... 15W a vyšší už jsou minerály,tam bych to už asi nedělal,to už si rovnou můžeš kupovat ten na sekačky,to byl nějakej 30W50 myslím
Tohle je poznatek... olej zahřátím mění viskozitu a řídne,to znamená že pokud v tom máš řekněme 5W30 který je řídký i studený tak pak z něj je vodička a stačí i porýpaný válec a už to přimazává kde nemá. Zkus hustší olej... 10W40... 15W a vyšší už jsou minerály,tam bych to už asi nedělal,to už si rovnou můžeš kupovat ten na sekačky,to byl nějakej 30W50 myslím
E21,jediná trojka s duší :)
E46 Compact modrý dým po zahřátí
No smrdí to fest....modrej kouř po zahřání...třeba do teď šel olej přes ten separátor. Ale tlaky na válcích jsou všude stejný a prý dobrý.
Jak byla hlava na tlakování, tak že byla prý uvařená podle povrchu.
Jak byla hlava na tlakování, tak že byla prý uvařená podle povrchu.
E46 Compact modrý dým po zahřátí
No jde o to jak to smrdí. Pokud jako dvoutakty... prostě jako starej fichtl nebo třiapůla nebo zmíněná sekačka... tak to je olej ve válcích,pokud jako když dáš na el. sporák hrnec bez vody... tak je to přidřený. V tom případě myslím že to maže nedostatečně třeba jeden válec,to by vypadalo na ucpaný kanálek. To by ovšem bylo vidět po sundání hlavy pokud zatočíš klikovkou (vyřazeno a klíč s ráčnou na řemenici) Pak se ukážou postupně spalovací prostory všech válců a myslím si že vizuelní kontrola není nikdy na škodu. Ale to asi mechanici dělají... teda doufám. Prostě jde o to rozlišit ten smrad... Zároveň bych se přeci jen podíval pořádně na olej... a na vodu. Nemusí být fouklé těsnění pod hlavou ale stačí miniaturní trhlinka v bloku a už to může dělat neplechu a nikdo to neodhalí. Prostě může jít voda do oleje ale i olej do vody. To jen pro jistotu... Ale tady to prostě vypadá jen že si přimazává víc než je třeba a prostě bych tam dal hustší olej a vidělo by se.
E21,jediná trojka s duší :)
E46 Compact modrý dým po zahřátí
Je tam nový těsnění pod hlavou...dříky ventilů...na válce koukal a na test do nich lil benzín a nechal ho tam jestli proteče a prý nic. Kdyby byl jeden z válců v prdeli asi by si toho všiml když tohle dělal. Jinak měřil tlaky na válcích za studena a prý jsou stejný a víc než dobrý...ale upozorňoval to za studena. Smrad je to spíš jako spálenina....jakoby byl olej ve výfuku a pálil se tam, ale né moc jako 2T (pár 2T motorek jsem měl).
Hele ještě teorie...
Jezdilo se na tom takhle prý docela dlouho....takže....byl v prdeli separátor (možná těsnění ventilů) a kuckal olej až do výfuku...tam se to hromadilo a hromadilo a hromadilo....Pak jsem separátor (i těsnění ventilů) vyměnil (i s "trubkou" - ale jen jedna..co mu praskla v servisu) takže je i nahromaděný bordel v ostatních "trubkách" (pokud vím jsou tam 3) možná v sání a nevím kde ještě...poraďte...no a teď je otázka jestli se to z výfuku nějak časem vypálí a je otázka co s tím bordelem v těch "trubkách"? Vadí tam.... Nevadí tam.... Je tam.... Vypláchne se časem sám....Nevypláchne se časem sám....
Hele ještě teorie...
Jezdilo se na tom takhle prý docela dlouho....takže....byl v prdeli separátor (možná těsnění ventilů) a kuckal olej až do výfuku...tam se to hromadilo a hromadilo a hromadilo....Pak jsem separátor (i těsnění ventilů) vyměnil (i s "trubkou" - ale jen jedna..co mu praskla v servisu) takže je i nahromaděný bordel v ostatních "trubkách" (pokud vím jsou tam 3) možná v sání a nevím kde ještě...poraďte...no a teď je otázka jestli se to z výfuku nějak časem vypálí a je otázka co s tím bordelem v těch "trubkách"? Vadí tam.... Nevadí tam.... Je tam.... Vypláchne se časem sám....Nevypláchne se časem sám....
E46 Compact modrý dým po zahřátí
Jediná možnost, jak zjistit skutečný stav válce, pístů a kroužků je rozborka . Bohužel v tvém případě jsou asi opravdu "vyhoněné" válce. Tlaky ve válcích se měří při provozní teplotě motoru, ale mechanici si neradi pálí ruce a proto to dělají za studena, ale tahle metoda je k ničemu. Pokud by olej "tekl" potrubím do katalizátoru tak už by byl dávno v čudu, ale protože tam jdou jen olejové splodiny spálené ve válci, tak ti ještě drží (i když asi nebude dlouho). Ojel z výfuku vypálíš za nějakých 200 km, z katalizátoru při jeho teplotě hned po jeho zahřátí na provozní teplotu.
Jak vypadá víčko zevnitř?
Jak vypadá víčko zevnitř?
E46 Compact modrý dým po zahřátí
No je otázka jestli už ten výfuk v prdeli není
Víčko myslíš od dolívání oleje? To bylo v prdeli...netěsnilo a teď se dávalo nové společně se separátorem.
No takže postup? Dám tomu 500km a uvidíme jak se bude ztrácet olej/voda nebo jestli to bude přestávat kouřit.
Vyhořelé znamená? rozebrat spodem...Stírací krouřky....a těsnění co bude potřeba?
Víčko myslíš od dolívání oleje? To bylo v prdeli...netěsnilo a teď se dávalo nové společně se separátorem.
No takže postup? Dám tomu 500km a uvidíme jak se bude ztrácet olej/voda nebo jestli to bude přestávat kouřit.
Vyhořelé znamená? rozebrat spodem...Stírací krouřky....a těsnění co bude potřeba?