E46 Compact modrý dým po zahřátí

1975 - ....

Moderátor: jirka404

Uživatelský avatar
jirka404
Moderátor
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 12. led 2012 21:01:59

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od jirka404 »

No tak podle mě je ta diagnoza jednoznačná ;) . Žere to olej a kouří z výfuku - podle všech mechanických pravidel jsou "vyhoněné" válce, písty, kroužky a jako bonbonek mužou být i ty těsnění vodítek. Prostě se s tím smiř a pokud motor "chodí" pěkně dolévej olej a kouř neřeš :) . Jestli nechceš dělat generálku motoru tak jezdi. Tento problém mají téměř všechna auta s větším nájezdem. Prostě je to opotřebení.

Uživatelský avatar
Hauzik2
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18. zář 2012 10:58:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Hauzik2 »

Tak volal mechanik ze je separator v hajzlu a i totalne zasekana hadice. Tzn novy separator a hadice jsou objednany a pry je to ono. Tak uvidime. Nechci se s tim smirit :-)

Uživatelský avatar
Conscious
Moderátor
Příspěvky: 71
Registrován: pát 12. lis 2010 20:05:23

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Conscious »

Každej mechanik ti řekne jedno... Neposlouchej a jezdi. Takže nekoukej,neposlouchej a jezdi. Hehe když si vzpomenu na svou ex.750i E32 :twisted: :lol: :mrgreen: Tý když jsem dupnul na plyn tak to za mnou bylo jak modrý mlhy na blatech... pomalu auta potřebovala mlhovky. :lol: Brala mi 4L oleje na 1000km... :twisted: Tam už byl motor řádně zralej na GO. A co jsem dělal? Kupoval olej do sekaček,lil ho tam a jezdil. :lol:
E21,jediná trojka s duší :)

Uživatelský avatar
Hauzik2
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18. zář 2012 10:58:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Hauzik2 »

:-) do sekačky :-D


Tak po výměně separátoru stále stejné :-/
Včera jsem zkoušel otevřít víčko na olej a vytáhnout měrku oleje a nikde nic neprská, a hezky se to podtlakem zakolíbá...to dřív nedělalo.

Další nápady?

Uživatelský avatar
Conscious
Moderátor
Příspěvky: 71
Registrován: pát 12. lis 2010 20:05:23

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Conscious »

No faaakt, nejlevnější co měli... :lol: Ten V12 byl hrozně velikej a bylo v něm oleje hrozně moc. A při tom jak ho žral jsem odmítal mu dávat syntetiku za těžký prachy... Tak papal minerálek. :mrgreen: Jinak pokud ti to žere olej... dej na Jirku,zná ty auta hodně dobře. Kdyby ti to olej nežralo a smrdělo jako spáleninou a byl modrej kouř tak je to přidřený,to ale asi tvůj případ nebude. Každopádně... Kup si olej do sekačky... :mrgreen: :lol:
Tohle je poznatek... olej zahřátím mění viskozitu a řídne,to znamená že pokud v tom máš řekněme 5W30 který je řídký i studený tak pak z něj je vodička a stačí i porýpaný válec a už to přimazává kde nemá. Zkus hustší olej... 10W40... 15W a vyšší už jsou minerály,tam bych to už asi nedělal,to už si rovnou můžeš kupovat ten na sekačky,to byl nějakej 30W50 myslím :D
E21,jediná trojka s duší :)

Uživatelský avatar
Hauzik2
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18. zář 2012 10:58:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Hauzik2 »

No smrdí to fest....modrej kouř po zahřání...třeba do teď šel olej přes ten separátor. Ale tlaky na válcích jsou všude stejný a prý dobrý.
Jak byla hlava na tlakování, tak že byla prý uvařená podle povrchu.

Uživatelský avatar
Conscious
Moderátor
Příspěvky: 71
Registrován: pát 12. lis 2010 20:05:23

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Conscious »

No jde o to jak to smrdí. Pokud jako dvoutakty... prostě jako starej fichtl nebo třiapůla nebo zmíněná sekačka... :mrgreen: tak to je olej ve válcích,pokud jako když dáš na el. sporák hrnec bez vody... tak je to přidřený. V tom případě myslím že to maže nedostatečně třeba jeden válec,to by vypadalo na ucpaný kanálek. To by ovšem bylo vidět po sundání hlavy pokud zatočíš klikovkou (vyřazeno a klíč s ráčnou na řemenici) Pak se ukážou postupně spalovací prostory všech válců a myslím si že vizuelní kontrola není nikdy na škodu. Ale to asi mechanici dělají... teda doufám. Prostě jde o to rozlišit ten smrad... Zároveň bych se přeci jen podíval pořádně na olej... a na vodu. Nemusí být fouklé těsnění pod hlavou ale stačí miniaturní trhlinka v bloku a už to může dělat neplechu a nikdo to neodhalí. Prostě může jít voda do oleje ale i olej do vody. To jen pro jistotu... Ale tady to prostě vypadá jen že si přimazává víc než je třeba a prostě bych tam dal hustší olej a vidělo by se. :?:
E21,jediná trojka s duší :)

Uživatelský avatar
Hauzik2
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18. zář 2012 10:58:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Hauzik2 »

Je tam nový těsnění pod hlavou...dříky ventilů...na válce koukal a na test do nich lil benzín a nechal ho tam jestli proteče a prý nic. Kdyby byl jeden z válců v prdeli asi by si toho všiml když tohle dělal. Jinak měřil tlaky na válcích za studena a prý jsou stejný a víc než dobrý...ale upozorňoval to za studena. Smrad je to spíš jako spálenina....jakoby byl olej ve výfuku a pálil se tam, ale né moc jako 2T (pár 2T motorek jsem měl).

Hele ještě teorie...
Jezdilo se na tom takhle prý docela dlouho....takže....byl v prdeli separátor (možná těsnění ventilů) a kuckal olej až do výfuku...tam se to hromadilo a hromadilo a hromadilo....Pak jsem separátor (i těsnění ventilů) vyměnil (i s "trubkou" - ale jen jedna..co mu praskla v servisu) takže je i nahromaděný bordel v ostatních "trubkách" (pokud vím jsou tam 3) možná v sání a nevím kde ještě...poraďte...no a teď je otázka jestli se to z výfuku nějak časem vypálí a je otázka co s tím bordelem v těch "trubkách"? Vadí tam.... Nevadí tam.... Je tam.... Vypláchne se časem sám....Nevypláchne se časem sám....

Uživatelský avatar
jirka404
Moderátor
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 12. led 2012 21:01:59

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od jirka404 »

Jediná možnost, jak zjistit skutečný stav válce, pístů a kroužků je rozborka :D . Bohužel v tvém případě jsou asi opravdu "vyhoněné" válce. Tlaky ve válcích se měří při provozní teplotě motoru, ale mechanici si neradi pálí ruce :) a proto to dělají za studena, ale tahle metoda je k ničemu. Pokud by olej "tekl" potrubím do katalizátoru tak už by byl dávno v čudu, ale protože tam jdou jen olejové splodiny spálené ve válci, tak ti ještě drží (i když asi nebude dlouho). Ojel z výfuku vypálíš za nějakých 200 km, z katalizátoru při jeho teplotě hned po jeho zahřátí na provozní teplotu.
Jak vypadá víčko zevnitř?

Uživatelský avatar
Hauzik2
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18. zář 2012 10:58:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

E46 Compact modrý dým po zahřátí

Příspěvek od Hauzik2 »

No je otázka jestli už ten výfuk v prdeli není :-)
Víčko myslíš od dolívání oleje? To bylo v prdeli...netěsnilo a teď se dávalo nové společně se separátorem.
No takže postup? Dám tomu 500km a uvidíme jak se bude ztrácet olej/voda nebo jestli to bude přestávat kouřit.
Vyhořelé znamená? rozebrat spodem...Stírací krouřky....a těsnění co bude potřeba?

Odpovědět